Webhosting

Red PURPLE BLACK

De la România lor la România noastră Partea a III-a Sloganuri electorale

Scris de 

După cum arată reclamele și sloganurile electorale putem afirma fără nici o reținere că avem probleme mari cu sistemul educațional românesc. Am senzația că sloganurile de campanie a partidelor autohtone sunt făcute la ora de citire de clasa a patra, la o lecție de făcut propoziții tematice. Sunt sigur că elevilor le-ar fi ieșit mai bine. Ideea este că aceste sloganuri sunt construite pentru cei ce ar trebui să voteze. După cât de puerile sunt, eu nu mă regăsesc printre votanții lor.

Dacă ar fi să găsesc oarece numitor comun regăsim România și cumva într-o oarece accepțiune tema patriotismulul, la udemereu a patriotismului local („Transilvania, viitorul pentru noi toţi!”).

Pesedeul și peneleul se învârt în jurul temei de credință. Pesedeul ne „crede” niște fricoși și ne îndeamnă să îndrăznim ("Îndrăznește să crezi în România") că nu o să ne facă nimic, pe când cei de la peneleu ne spun clar că el, peneleul, crede în România, crede că are o șansă să pună mâna pe ea („Eu cred în România"). Și într-un caz și în celălalt e vorba despre o Românie ce nu ne aparține, temă fructificată de alde, cu o altă față a pesedeului, una mai umanistă ce ne promite că ei or să renunțe la România să o dea românilor („Să redăm România românilor”). Este o promisiune pe care nu am cum să o cred. E ca și cum după ce au să câștige alegerile au să-și dea cu toții demisia, adică au să renunțe la tort și la cașcaval. Pentru că cei de acum vorbesc despre o Românie ce le aparține pemepeul ne spune că ei luptă să pună mâna pe ea („PMP luptă pentru România”). Măcar sunt cinstiți și nu au pretenția că ar avea ceva cu noi, cei ce o locuim. Nu vor să ne deranjeze în vreun fel și ar fi bine nici să nu-i supărăm.

Mi-au plăcut două dintre sloganuri cu oarece temă mesianică sau de supererou. Usereul ne zice în slogan că în sfârșit ai cu cine, exprimare din spațiul cultural sau de subcultură urbană. Mă rog, nu cred că e nimerit sloganul, având în vedere că e postul crăciunului. Pe același registru aș poziționa-o pe madam udrea care ne spune sus că e supererou („o femeie cât zece bărbați”), asta după ce la alegerile prezidențiale din decembrie 2014 se lăuda că e o pițipoancă „bună pentru România”.

Naționaliștii de la PRM n-au găsit în dex-ul românesc cuvântul cu care să cucerească electoratul și au apelat la universalul smart. Trebuie să înțelegem că în România nu e nevoie de bun, de inteligent, de educat, de etc., e neaspărat nevoie de smart. Un slogan despre care nu aș putea spune că e cu adevărat în spirit popular, după cum se vrea partidul care nu iubește nimic altceva decât România, românii și românescul („Fii smart, votează pentru România”). 

Îdeea este că noi trebuie să stăm fără nici o grijă că totul va fi bine, ne asigură chiar perul în sloganul său („Protejăm România”). 

 

         Notă: acest articol este un pamflet. Orice asemănare între pesedeu și PSD, între peneleu și PNL, între aldeu și ALDE, între pru și PRU, între pemepeu și PMP, între etc. și etc., este pur întâmplătoare.

Advertising